Crossmediaal met hindernissen

Ca8QvwLWIAA4h4lEn plotseling zak ik in de modder weg. Mijn filmcamera houd ik met één hand omhoog en projectleider Gerrit Pleijter van het Geldersch Landschap & Kasteelen (GLK), die ik op dat moment aan het filmen ben, probeert me vertwijfeld te helpen. Maar wil zelf natuurlijk ook niet te ver wegzakken. De ongemonteerde beelden blijken later hilarisch en mijn met modder besmeurde broek (tot mijn knie zakte ik in dit drassige stukje grond naast het beekje) vormt het stille bewijs dat er iets niet helemaal goed is gegaan. Dat ik voor het mooiste plaatje iets teveel risico’s nam nabij het beekje (nooit van de paden af Sjoerd). Achteraf kunnen we er allemaal om lachen.
Want ik heb deze zonnige morgen ook kunnen genieten van de prachtige natuur. Landgoed Duno – met haar cascadewaterval, fraaie uitzichten en karakteristieke trappen –  is een lust voor het oog. Een wandeling meer dan waard. En dat wordt de komende jaren alleen nog maar mooier omdat het landgoed wordt hersteld. En daar mag ik als journalist deze morgen crossmediaal mee aan de slag. Oftewel: een tekst voor de digitale nieuwsbrief, een foto daarbij en een journalistiek filmpje om het gevoel van het landgoed ook echt over te dragen. Dat betekent flink sjouwen met schrijfblok, fotoapparatuur, filmcamera, statief, licht, microfoontjes etc. Maar het blijft leuk om drie disciplines samen te laten komen in een inspirerende omgeving.

_SJO8242bw (Large)

De nieuwsbrief van GLK is het ultieme voorbeeld van hoe je vandaag de dag crossmediaal (wat een lelijk woord eigenlijk) aan de weg timmert, waar je als moderne instelling of eigentijds bedrijf in het huidige digitale tijdperk niet meer omheen kunt. Geldersch Landschap & Kasteelen durft het aan het geschreven woord met foto te matchen met bewegend beeld. En dan zie je dat het elkaar versterkt. Bewegend beeld geeft een gevoel aan je boodschap. Want dat doet video.

Hoe GLK dit heeft vertaald naar haar nieuwsbrief? Oordeel zelf: NIEUWSBRIEF. En het leuke is dat ieder bedrijf en instelling op deze wijze laagdrempelig aan de slag kan. Met een video je verhaal in het magazine, folder of website tot leven brengen met een filmpje. Leuk, aansprekend en de ultieme manier om je doelgroep snel te bereiken. Want met het juiste gebruik van de social media groeit jouw bereik en uitstraling!

Probeer gerust eens uit. We helpen je graag mee….

Sjoerd Geurts

PS.Oja het filmpje ook nog even apart…

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.