Waarom zou je gaan bloggen?

gm blogDan heb je een mooie nieuwe website voor je bedrijf en dan begin je ook nog een apart blog. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen zich afvragen waarom dat nodig is. Ik probeer het uit te leggen.

In mijn blog geef ik de lezer een kijkje achter de schermen van mijn bedrijf. Bijvoorbeeld hoe een interview of filmpje tot stand komt of hoe ik denk over bepaalde zaken in mijn vakgebied. Ik zal niet schromen om de ondernemer Sjoerd Geurts in mijn blog ook privé een gezicht te geven. En ik probeer een bijdrage te leveren aan de Liemers als regio. Om dit mooie gebied op de kaart te zetten. Dat ga ik allemaal proberen via mijn blog.

Ik ben namelijk een gepassioneerd mediaman en ondernemer. Ik deel graag mijn visie en kennis met de lezer van mijn blog. Bloggen is trouwens voor iedereen interessant. Op deze wijze kun je jezelf profileren en wellicht groei je uit als expert in jouw branche. Door te bloggen geef je jouw bedrijf een gezicht. Je kunt inspelen op de actualiteit en kennisdelen. Zo word je een autoriteit in jouw branche….

En heb je moeite met schrijven, maar wil je wel bloggen. Ook geen probleem…. Met dat probleem kampen de meeste ondernemers. Zelf schrijf ik daarom voor verschillende directeuren een blog. Hoe dat werkt? Na een eerste persoonlijke kennismaking nemen we op afgesproken telefonisch contact met elkaar op. Tien minuten praten we met elkaar, waarna ik het blog onder de naam van de ondernemer schrijf. Als ghostwriter. Heel gebruikelijk. Denk maar niet dat Johan Cruijff zijn column in de Telegraaf zelf schrijft. Dat doet een ghostwriter. De normaalste zaak van de wereld…

Daarbij is bloggen fun. Het draait niet alleen om wat je kunt, maar vooral wie je kent en bent. Je doet op deze wijze nieuwe contacten op en kunt discussies op gang brengen. Probeer gerust eens uit. En anders vraag me gerust om advies.

Tot mijn volgende blog

Sjoerd

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.